Projekt: „Na królewskim zamku”

Zakończył się pierwszy etap naszego projektu. Wszystkie grupy wykonały projekt zamku i grodziska. Efekt był dla mnie zaskoczeniem i przerósł wszelkie oczekiwania! Prace są zachwycające, bardzo pracochłonne, pełne szczegółów i pomysłowe. Brawo! Uwagę mam do grupy szóstej, że nie wszyscy pracowali.

Zadanie drugie

Przygotowujemy projekt godła na tarczę rycerską i w szkole w piątek 27 listopada (ewentualnie jeszcze w poniedziałek) wykonamy je w swoich grupach.

Zadanie trzecie

Wykonanie wybranej korony królewskiej- szczegóły niebawem.

Projekt: „Na królewskim zamku”

Czas realizacji: miesiąc listopad- 15 grudzień

Tematyka:

  1. Poznanie postaci pierwszych władców Polski
  2. Zamki , ich funkcje i wygląd
  3. Czytanie legend i opowiadań o historii Polski
  4. Inscenizowanie wierszy z podziałem na role
  5. Redagowanie notatek
  6. Wykonywanie prac plastycznych związanych z tematyką historyczną

Cele:

  1. Budzenie tożsamości narodowej
  2. Twórcze rozwiązywanie problemów
  3. Współpraca w grupie
  4. Dzielenie się swoimi pomysłami z innymi
  5. Tworzenie multimedialnej opowieści prezentującej historyczne wydarzenia najważniejszych postaci/ w programie PowerPoint/
  6. Wyszukiwanie potrzebnych informacji
  7. Twórcze działania
  8. Czytanie ze zrozumieniem

Uczniowie dobierają się w grupach od 3 do 6 osobowych. Zapoznają się z tematyką projektu i samodzielnie przygotowują na określony termin swoją prezentacje wybranego tematu. Spotykają się w celu ustalenia planu działań i przydziału zadań w szkole na przerwach, na świetlicy lub u kogoś w domu. Udział rodziców powinien być minimalny, związany z potrzebami dziecka /organizacja spotkań, ułatwienie dostępu do potrzebnych materiałów/.

Pierwszym zadaniem wszystkich grup jest przygotowanie makiety grodu lub zamku i  przedstawienie jego funkcji. Termin: 25 listopad /ewentualnie do uzgodnienia/.

Kolejne zadania zostaną ustalone z poszczególnymi grupami.

To ma być przyjemność dla dzieci, liczy się tylko zaangażowanie i umiejętność pracy w grupie bez nauczyciela.

Lista uczestników projektu „Na królewskim zamku”

Grupa 1

  1. Grygiel Jan
  2. Lenik Jakub
  3. Matuła Patryk
  4. Tarka Tymoteusz

Grupa 2

  1. Chrapek Kacper
  2. Kulig Alan
  3. Mielecki Franciszek
  4. Trela Mateusz S.

Grupa 3

  1. Filipiak Aleksandra
  2. Grodecka Julia
  3. Mamcarczyk Anna
  4. Turczyńska Wiktoria

Grupa 4

  1. Dragan Adrian
  2. Mlost Szymon
  3. Ofiarowicz Kacper
  4. Sadzik Bartłomiej

Grupa 5

  1. Kowalczyk Kinga
  2. Krawczyk Anastazja
  3. Mirocha Martyna
  4. Zacharska Nikola

Grupa 6

  1. Bartyzel Wiktoria
  2. Burliga Katarzyna
  3. Łęczyński Jakub
  4. Sermak Wiktoria
  5. Trela Mateusz B.

 

 

Klasa II

KANGUREK

Zachęcam do rozwiązywania zadań w wolnych chwilach

Zadania z ubiegłych lat są tutaj do pobrania klasa II

.

Moi Mili!

Zachęcam Was do udziału w ostatnim dniu przed feriami w konkursie „Mini playback show”.

Termin zgłoszeń do 31 stycznia.

Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wykonanie na podkładzie muzycznym solo lub grupowo przebój polskiego wykonawcy w polskim języku.

.

.

Kochani!

Czekają nas w najbliższym czasie wakacyjne wspomnienia. Będziemy opisywali swoje wakacyjne skarby. Zapoznamy się z nowymi, wspaniałymi podręcznikami. Odnowimy stare przyjaźnie i zawrzemy nowe.

Pierwsze zadanie:

Uczymy się na pamięć  wiersza pt.”Druga klasa”- mamy czas do piątku.
Przygotowujemy się do pokazania pamiątek z wakacji.

Powodzenia w nowym roku szkolnym!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

Kochani Milusińscy!

Ten tydzień upłynie Nam pod hasłem „Jak to miło miłym być”. Nadal wspólnie w klasie czytamy lekturę „Bon czy ton, savoir-vivre dla dzieci”. Zastanowimy się, czy zawsze odpowiednio zachowujemy się wobec innych. Może nauczymy się od siebie sposobów rozwiązywania trudnych sytuacji, tak, aby nikogo nie krzywdzić. Przypomnimy sobie wszystkie „magiczne” słowa: proszę, dziękuję, przepraszam. Ustalimy sobie, co sprawia, że jesteśmy dobrze wychowani, czy każdy może być dobrze wychowany, czy warto być grzecznym. Rozszyfrujemy znaczenie kilku powiedzeń i przysłów o zachowaniu i wychowaniu. Myślę, że po tym tygodniu w naszej klasie będą same „aniołki”.

W celu uatrakcyjnienia tego tygodnia wykonajcie jedno z proponowanych zadań:

• Przygotujcie plakat ilustrujący zasady dobrego wychowania.
• W parach zaprezentujcie scenkę związaną z używaniem „magicznych” słów.
• Przygotujcie inscenizację wiersza J. Brzechwy „Kwoka”.

Życzę udanego tygodnia!

.

.

Moi Mili!

Mam nadzieję, ze najbliższe dni sprawią nam wiele radości. Będziemy dzwonić, wytwarzać dźwięki, wsłuchiwać się w ciszę, telefonować itd. Oj! Będzie brzęczało! Mam nadzieję, że nie popękają nam bębenki w uszach, ponieważ dla równowagi zorganizujemy wyprawę po ciszę. Spróbujemy ją ciekawie namalować. Poznacie kolejne dwuznaki: dz i dź. Będziemy układać rozmaite figury z tangramów oraz mierzyć długości i szerokości miarką centymetrową.

Uwaga!

• Jeśli posiadacie w domu jakieś dzwonki, to proszę, przynieście je. Zorganizujemy wystawę dzwonków i dzwoneczków.
• Przygotujcie projekt i materiały do wykonania instrumentu muzycznego według własnego pomysłu.
• Przynieście kompletne tangramy (jeśli je posiadacie).

Wykonaj dodatkowo wybrane z proponowanych zadanie:

• Jeśli grasz na jakimś instrumencie, przygotuj lub nagraj swój krótki koncert.
• Zaobserwuj i nagraj ciekawe dźwięki w najbliższym otoczeniu.
• Przygotuj prezentację pt. „Jak powstaje dźwięk? ”.
• Zaprezentuj rozmowę telefoniczną dwóch osób.
• Wyjaśnij działanie telefonu komórkowego.

Życzę radosnego, dźwięczącego tygodnia!

.

.

Kochani!

Oto przed nami wspaniały tydzień, podczas którego będziemy się bawili słowami. Nie zabraknie miejsca na wymyślanie powiedzonek, wyliczanek i wierszyków. Jednak wymyślanie to nie wszystko. Wiecie, jak ważne jest poprawne, wyraźne mówienie. Dlatego będziemy też ćwiczyli nasze narządy mowy. Poznacie ćwiczenia, które każdy powinien wykonywać, aby mówić zrozumiale. W tym tygodniu również powtórzymy sobie zdobyte dotąd wiadomości. Samodzielnie będziecie wymyślali dla siebie zadania. Myślę, że to będzie tydzień naprawdę bogaty w Waszą twórczość.

Uwaga! Zadania dla wszystkich:
• Przynieś małe lusterko.
• Przygotuj informacje dotyczące twoich narodzin: waga, wzrost, data urodzenia, zdjęcie z dnia narodzin.

Wykonaj jedno z proponowanych zadań:
• Przygotuj różne wyliczanki, które znasz lub znają Twoi rodzice.
• Naucz się na pamięć „trudnego” do wymówienia wierszyka.
• Zilustruj słowa najtrudniejsze dla Ciebie do zapamiętania lub wymówienia.

Życzę wspaniałego, twórczego tygodnia!

.

.

Kochane Dzieci!

Wczoraj, dziś, jutro, za tydzień, miesiąc, rok. Zastanawiacie się zapewne, o co mi chodzi. To nic innego jak upływ czasu. Czasu zobaczyć nie można, ale jego upływ tak. To jak się zmieniacie, jak rośniecie, to nic innego, jak przemijający czas. Wystarczy, że obejrzycie swoje zdjęcia, zobaczycie te zmiany. W tym tygodniu dużo będziemy rozmawiali o czasie, jego odmierzaniu, planowaniu. Zastanowimy się też nad znaczeniem słowa „nie” i kiedy należy go używać. Do naszego alfabetu dołączy litera ę. Będzie wiele zabawy i ciekawych prac.

Uwaga! Zadanie dla wszystkich: zbierajcie stare kalendarze!

Naucz się zapisywać datę swoich urodzin!

Uczymy się  na pamięć wiersza „Zegary”

Życzę udanego tygodnia!

.

 

WITAJ, PRZYGODO!

Możemy zostać królewiczami
Lub odkrywcami nieznanych światów,
Bezludnej wyspy Robinsonami
Albo elfami w krainie kwiatów.
Wystarczy tylko książkę wziąć w rękę
I zacząć czytać.
Życie się zmieni w bajkę, piosenkę,
Z przygodą będziesz się witać.
Możemy odkryć co nie odkryte,
Przemierzać wszechświat lub mroczny las,

Przeżyć co jeszcze jest nie przeżyte

– Przygoda zawsze odnajdzie nas.

.

.

Strażnicy przyrody!

W  tym  tygodniu  będziemy  rozmawiać  o  znaczeniu  lasu  dla  człowieka i środowiska. Wykonacie plakaty pt. „Dbajmy o las!”.

Omówimy zasady postępowania w sytuacjach zagrożenia. Przyjrzymy się pracy ludzi niosących pomoc innym. Poznamy przygody dobre i złe, smutne i wesołe, prawdziwe i zmyślone – będą to przygody innych i te, które sami przeżyliście. Bohaterki tygodnia to: ż i rz – będziecie pisać litery, wyrazy i zdania. Poćwiczymy dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Proszę, przynieś na lekcje:

• przedmioty  (prawdziwe  lub   zabawki),  które  są   narzędziami  pracy: lekarza, strażaka, policjanta itd. Uwaga! Nie przynoś przedmiotów militarnych, np. broni,

• swoją ulubioną książkę przygodową.

Popracuj dodatkowo, wykonaj jedno z proponowanych zadań:

• Przygotuj ustne opowiadanie przygody, którą przeżyłeś. Wykonaj ilustrację do tego opowiadania. Jeśli potrafisz, opisz swoje przeżycia lub narysuj komiks.

• Wymyśl zagadki o ludziach różnych zawodów.

• Przedstaw interesującą przygodę w formie gry planszowej.

• Naucz się pięknie czytać fragment wybranej książki przygodowej.

 

Życzę ciekawych pomysłów!

.

.

Witam Młodych Ekologów!

Z pewnością domyślacie się, że głównym tematem naszych zajęć będzie ekologia. Porozmawiamy nie tylko o niebezpieczeństwach zagrażających naszej planecie, ale także o sposobach ochrony środowiska naturalnego. Dowiecie  się,  kto  to  jest  ekolog  i  co  należy  zrobić,  aby  nim  zostać.  Zaproszę Was również do Akademii Dyplomacji. Nauczymy się, w jaki sposób możemy pomóc innym i sobie w trudnych sytuacjach.

Jednym słowem, zapowiada się bardzo interesujący tydzień i do tego zacznie się od wycieczki do teatru!

Wybierz jedno z proponowanych zadań:

– Narysuj komiks obrazujący przysłowie „Przyjaciół poznaje się w biedzie”.

– Przynieś ilustracje i wycinki z gazet dotyczące sposobów ochrony środowiska.

– Porozmawiaj z członkami rodziny i zapisz Wasze pomysły na ochronę środowiska naturalnego.

– Zaprojektuj odznakę dla ekologa.

– Wymyśl hasło promujące ochronę środowiska.

Uwaga zadanie dla wszystkich:

Z okazji kanonizacji Jana Pawła II uniosą się do nieba baloniki napełnione helem z waszymi podziękowaniami i prośbami do nowego świętego. Proszę przygotować na wtorek swoje propozycje ( na brudno ), ja je sprawdzę i wtedy przepiszemy je „na czysto”.

Życzę miłego i interesującego tygodnia!

.

Kochani!

Nareszcie wiosna. Niestety, marzec może jeszcze przynieść śnieg i mróz. Dlatego wszyscy mówią znane przysłowie, że „W marcu jak w garncu”. Mam nadzieję, że Pani Wiosna szybko poradzi sobie z marcowymi psotami. My postaramy się trochę jej w tym pomóc. Zaczniemy szukać pierwszych oznak wiosny, będziemy wytrwale obserwować pogodę i jej zmienność.

Zadanie:

– Weś udział w szkolnym konkursie plastycznym „PapieżJan Paweł II w oczach dziecka”
Swietnie rysujecie, mamy szansę pokazać piękne prace. Odwagi!
Technika dowolna.

Liczę na Was!!!

Uwaga! Wszyscy wycinajcie i zbierajcie mapki pogodowe z gazet.

Życzę wielu pomysłów.

.

Przypominam o wierszu do nauczenia na pamięć – to jedyne zadanie na poniedziałek…

BYĆ LENIEM

W bajce siedział na tapczanie, W życiu zaś udaje śpiocha.
Nie chce mu się ręką ruszyć, Mówi, że go nikt nie kocha.
No bo przecież strasznie głośno
Burczy w jego pustym brzuchu
– Nikt nie poda mu kanapki, On nie zrobi tego ruchu.
Refren:
Bo on kocha być leniem i nie robić nic wcale. Bo on mówi, że leniem być,
Że leniem być jest wspaniale.
Bo on kocha być leniem i nie robić nic wcale. Bo on mówi, że leniem być jest tak wspaniale.
Lekcji także nie odrobi,
Bo długopis jest zbyt ciężki. Nie wie, co to jest przygoda,
Bo nie czytał żadnej książki. Ciągle ziewa, miny stroi, Nieszczęśliwy nic nie zmienia.
Choć właściwie nie jest pewien, Czy chce robić z siebie lenia.
Refren:
Kiedyś lubił być leniem i nie robić nic wcale. Kiedyś mówił, że leniem być,
Że leniem być jest wspaniale.
Bo on kocha być leniem i nie robić nic wcale. Bo on mówi, że leniem być jest tak wspaniale.

.

Witam moich Pracusiów!

Czy lubicie czasami poleniuchować?Myślę, że każdemu z nas jest to potrzebne. Ale co zrobić, aby leniuchowanie nie zamieniło się w nudę? Na te i na inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym tygodniu. Utworzymy bank pomysłów na miły i aktywny odpoczynek. A kiedy już nam się to znudzi, wsiądziemy w rakiety i polecimy w kosmos! Poznamy nasz Układ Słoneczny i porozmawiamy o gwiazdach, planetach, kometach i innych ciałach niebieskich. Przyjrzymy się pracy astronauty. Opowiem Wam o lotach w kosmos. Na koniec odkryjemy nieznane dotąd planety.

Na pewno dobrze będziecie się bawić i nauczycie się wielu fascynujących rzeczy. 

 Wykonaj jedno z proponowanych zadań:

• Narysuj na kartce przedmiot, w którego nazwie ukryła się spółgłoska miękka ń lub ni. Podpisz obrazek, zaznaczając kolorem spółgłoskę miękką.

• Przygotuj informacje dotyczące Układu Słonecznego.

• Przynieś zdjęcia, rysunki, albumy dotyczące kosmosu. 

Życzę miłego i pełnego niespodzianek tygodnia.

.

.

Kochane dzieciaki!

W tym tygodniu zadbamy o Waszą kondycję fizyczną, ale i nie tylko. Naszą tygodniową podróż zaczniemy w odległych, egzotycznych miejscach. Poznamy mieszkańców dżungli, sawanny i zoo. Dowiemy się wielu ciekawych rzeczy o ich życiu i zwyczajach. Stworzycie własną, klasową galerię dzikich zwierząt. Przygotujemy kodeks dla zwiedzających ogród zoologiczny.

Jak co tydzień poznamy również kolejne litery i cyfry. Zadbam o Waszą tężyznę fizyczną.  Porozmawiamy o roli sportu i jego wpływie na nasze codzienne samopoczucie.

.

Wykonaj jedno z proponowanych zadań:

– Narysuj komiks, którego głównym bohaterem będzie wybrane przez Ciebie zwierzątko.

– Przygotuj zestaw ćwiczeń na rozgrzewkę dla naszej klasy.

.

Trzymam za Was kciuki i życzę sukcesów!

Wasz Pan

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s